dnd, d&d dungeons and dragons
 
Krzyż Serca Jezusowego . Laudetur Iesus Christus et Maria semper Virgo!
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Strona Główna ˇ Artykuły ˇ Download ˇ Kategorie Newsów ˇ album zdjęć ˇ Szukaj ˇ Linki ˇ Forum
 
isa, dnd.rpg.info.pl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Magisterium Kościoła
Pius XI
Pius XII
Benedykt XVI
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Różaniec łacińsko-polski.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Mysteria Sacratissimi Rosarii
Mysteria Gaudiorum
Mysteria Dolorum
Mysteria Gloriae
LITANIAE LAURETANAE
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Oremus
Modlitwy ku czci Jezusa Chrystusa
Litanie ku czci Jezusa Chrystusa.
Modlitwy do Jezusa Miłosiernego. .
Modlitwy do Św. Aniołów .
Godzinki o Niepokalanym Poczęciu NMP
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Św. Ojciec Pio
Ojciec Pio - antymodernista
nowenna do Ojca Pio
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
NOM Msza-modernistyczna.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Video
Jasnogórska Stajenka
Benedykt XVI Częstochowa
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Kyrie eleison.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 38
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: jurek64
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
tłumacz
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
English
translate
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Komunia Św CIAŁO BOGA by przeczytać całość kliknij na obrazek

Abp Malcolm Ranjith o właściwym sposobie przyjmowania Komunii Świętej


W Księdze Apokalipsy św. Jan opowiada, że ujrzawszy i usłyszawszy to, co zostało mu objawione, upadł na twarz w geście adoracji do stóp anioła Bożego (por. Ap 22, 8).
Przeczytaj pomyśl i komentuj, Jak wygląda twoja komunia .

 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Matka Boża
Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny

Prawda o chwalebnym Wniebowzięciu Najświętszej Maryi Panny z duszą i ciałem jest znana w Kościele i czczona od najdawniejszych wieków. Przeświadczenie o tym, że ciało Matki Bożej nie mogło podlegać rozkładowi, tak jak ma to miejsce w przypadku wszystkich innych ludzi, podległych skutkom grzechu pierworodnego, wyrażone zostało w ciągu historii Kościoła w wielu świadectwach, wzmiankach i śladach.


Jak podkreślił Ojciec Święty Pius XII w Konstytucji Apostolskiej Munificentissimus Deus, określającej jako dogmat wiary Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny, to odwieczne przekonanie w Kościele potwierdzają wyraźnie liczne świątynie oddane Bogu pod wezwaniem Maryi Panny Wniebowziętej na długo przed ogłoszeniem tego dogmatu w 1950 roku. Świadczą o tym również święte obrazy otaczane czcią w kościołach przez wiernych. Niewątpliwie, potwierdza tę wiarę również krakowski ołtarz Wita Stwosza, przedstawiający Zaśnięcie Najświętszej Maryi Panny. Także księgi liturgiczne od czasów chrześcijańskiej starożytności tak we wschodnich, jak i w zachodnich obrządkach Kościoła, potwierdzają obchody liturgiczne tej tajemnicy wiary. Nazywają one to święto "Zaśnięciem" lub "Wniebowzięciem Świętej Maryi". Wszystkie one zgodnie stwierdzają, że gdy Matka Boża przeszła z życia ziemskiego do nieba, Jej święte Ciało z woli Bożej otrzymało to, co odpowiadało godności Matki Słowa Wcielonego i pozostałym przywilejom Jej udzielonym (cyt. za Munificentissimus Deus).

Poza tym, bardzo ważnym argumentem za zabraniem Maryi z jej ciałem i duszą do nieba jest fakt, że nigdy w historii chrześcijaństwa nie twierdzono, że w jakimś miejscu znajduje się jej grób. Gdyby chrześcijanie nie wierzyli we Wniebowzięcie Matki Chrystusa, z pewnością otaczaliby czcią i szacunkiem miejsce jej wiecznego spoczynku, podobnie jak ma to miejsce np. w przypadku grobu św. Piotra czy innych Apostołów.

Z czasem papieże nadawali temu świętu coraz bardziej uroczysty charakter. Św. Sergiusz I wprowadził Litanie, czyli procesje stacyjne w uroczystości maryjne, wymieniając obok siebie święto Narodzenia, Zwiastowania, Oczyszczenia i Zaśnięcia Najświętszej Panny Maryi. Leon IV poleca uroczyście obchodzić święto Wniebowzięcia Świętej Bożej Rodzicielki.

Również Ojcowie i Doktorzy Kościoła mówili o prawdzie Wniebowzięcia NMP. Szczególnym jej głosicielem był m.in. św. Jan Damasceński. "Potrzeba było, by Ta, która rodząc zachowała nienaruszone dziewictwo, zachowała również i po śmierci swe ciało bez żadnego skażenia. Potrzeba było, by Ta, która Stwórcę w swym łonie jako Dziecię nosiła, przebywała w Boskich przybytkach. Potrzeba było, by Oblubienica poślubiona przez Ojca zamieszkała w niebieskich komnatach. Potrzeba było, by Ta, która widziała Syna swego na krzyżu i doznała w serce ciosu miecza boleści, uniknąwszy go przy rodzeniu, oglądała tegoż Syna zasiadającego wraz z Ojcem. Potrzeba było, by Matka Boża posiadała to, co do Syna przynależy i otrzymywała cześć od całego stworzenia jako Matka Boga i służebnica zarazem"(cyt. za Munificentissimus Deus).

Teologowie i scholastycy podkreślali, że przywilej Wniebowzięcia Maryi Dziewicy zgadza się w pełni z Pismem Świętym. Pośród świętych, przypominających o tajemnicy Wniebowzięcia wymienić można: św. Antoniego Padewskiego, św. Alberta Wielkiego, św. Tomasza z Akwinu, św. Bernardyna ze Sieny, św. Roberta Bellarmina, św. Franciszka Salezego, św. Alfonsa czy też św. Piotra Kanizjusza.

Dlatego właśnie Papież Pius XII, idąc za tradycją Świętego Kościoła Katolickiego w 1950 roku Konstytucją apostolską Munificentissimus Deus ogłosił dogmat o Wniebowzięciu słowami: "...ogłaszamy, orzekamy i określamy jako dogmat objawiony przez Boga: że Niepokalana Matka Boga, Maryja zawsze Dziewica, po zakończeniu ziemskiego życia z duszą i ciałem została wzięta do chwały niebieskiej". Pośród argumentów teologicznych jakie Ojciec Święty wylicza uzasadniając tę prawdę, warto przypomnieć m. in., że Matka Boga jest najściślej zjednoczona z Boskim swoim Synem i dzieli Jego los. Skoro więc poczęła Jezusa - Zbawiciela, karmiła, nosiła na rękach, niemożliwym jest, aby po ziemskim swym życiu została od niego oddzielona ciałem. Jezus Chrystus też jako najdoskonalszy wykonawca prawa, który uczcił odwiecznego Ojca, nie mógł nie uczcić swej ukochanej matki.

Koniecznym było, aby Maryja Dziewica najściślej zjednoczona ze swym Synem w walce z szatanem, mająca doprowadzić do najpełniejszego zwycięstwa nad grzechem i śmiercią, została wzięta z duszą i ciałem do nieba. Tak jak Zmartwychwstanie Chrystusa jest zwycięstwem nad grzechem i jego skutkami, w tym śmiercią, "tak trzeba było, aby wspólna walka świętej Dziewicy i Syna zakończyła się dziewiczego ciała". Maryja Niepokalana w swoim poczęciu, nienaruszenie dziewicza w Boskim macierzyństwie osiągnęła jakby najwyższą koronę swoich przywilejów poprzez zachowanie od zepsucia grobu, "aby na podobieństwo Syna, po zwycięstwie nad śmiercią, z duszą i ciałem zostać wyniesioną do najwyższej chwały nieba i tam jaśnieć jako Królowa po prawicy tegoż Syna, nieśmiertelnego Króla wieków".

Katechizm Kościoła Katolickiego podkreśla: "Wniebowzięcie Maryi jest szczególnym uczestniczeniem w Zmartwychwstaniu Jej Syna i uprzedzeniem zmartwychwstania innych chrześcijan".
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Matka Boża
Czwarte objawienie Matki Boskiej w Fatimie

W dniu 13 sierpnia 1917 dzieci były w więzieniu w Ourem, kilka kilometrów od Fatimy. Hiacynta we łzach oferowała wszystko w intencji nawrócenia grzeszników. Czas, gdy Matka Boska miała się objawić minął. Dwadzieścia tysięcy ludzi w Fatimie widziało i słyszało huk piorunów i jasny błysk światła na czystym, niebieskim niebie. Słońce zbladło i cała atmosfera się zmieniła na kolor matowy, chorobliwie żółty, podczas, gdy jasna chmura, o pięknym kształcie objawiła się i uniosła się w powietrzu na chwilę ponad drzewem dębu – miejscem objawień.

Matka Boska objawiła się dzieciom 19 sierpnia na obszarze, który jest nazywany Valinos, w małej wiosce koło Fatimy. Matka Boska jeszcze raz się objawiła ponad drzewem dębu skalnego.

Łucja się zapytała: “Czego życzysz sobie ode mnie?”
Matka Boska odpowiedziała: ”Ja chcę, abyś pojechała do Cova da Iria 30-ego i kontynuowała modlitwę różańcową, przy ostatnim objawieniu Ja uczynię cud, żeby ludzie mogli uwierzyć”.
“Co mamy zrobić z pieniędzmi, które ludzie zostawią w Cova da Iria?”
“Te pieniądze są na święto matki Boskiej Różańcowej, a te, które zostaną są przeznaczone na wybudowanie Kaplicy”.
Kiedy Łucja poprosiła Matkę o uzdrowienie kilku chorych osób, Matka Boska powiedziała:
“W przyszłym roku uzdrowię kilku. Módl się! Módl się! Dużo i przynieś ofiary za grzeszników, jako że dużo dusz idzie do piekła, gdyż nikt nie ofiaruje się za te dusze i nie modli się za nie. Módl się!”
Matka Boska uniosła się skierowała na wschód.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
informacje
Benedykt XVI wyraził głębokie zaniepokojenie coraz bardziej dramatycznym rozwojem wydarzeń w Gruzji. Walki wszczęte w Osetii Południowej spowodowały wiele niewinnych ofiar. Znaczną liczbę ludzi zmusiły do opuszczenia swych domostw.

„Gorąco pragnę, by zaprzestano natychmiast wszelkich działań zbrojnych i powstrzymano się, także w imię wspólnego dziedzictwa chrześcijańskiego, od dalszych starć i gwałtownego odwetu, które mogą przerodzić się w konflikt o jeszcze szerszym zasięgu; niech zdecydowanie przywrócona zostanie natomiast droga rokowań oraz pełnego szacunku i konstruktywnego dialogu, aby oszczędzić tym umiłowanym narodom dalszych rozdzierających cierpień” – apelował Papież.

Wezwał wspólnotę międzynarodową i kraje mające największy wpływ na aktualną sytuację, „aby dołożyły wszelkich starań w celu podtrzymania i wspierania inicjatyw zmierzających do pokojowego i trwałego rozwiązania kryzysu, z korzyścią dla współistnienia otwartego i pełnego szacunku”.

Papież zaapelował też o gorącą modlitwę wraz z braćmi prawosławnymi o zażegnanie konfliktu na Kaukazie. Intencje te powierzył Maryi, Matce Jezusa i wszystkich chrześcijan. Nawiązując do sytuacji w Gruzji, watykański rzecznik prasowy stwierdził, że Benedykt XVI podziela pragnienie, by rozsądek, chęć prowadzenia dialogu i negocjacji zwyciężyły. Jest to pragnienie Kościoła i wszystkich ludzi dobrej woli. Tylko w ten sposób można powstrzymać rozlew krwi i przemoc – powiedział w Radiu Watykańskim ks. Federico Lombardi SJ.

„Niestety od dawna wiemy, że Kaukaz jest regionem pełnym poważnych napięć, zarówno pod względem etnicznym, jak i wynikających z przeciwstawnych interesów strategicznych i gospodarczych. Kiedy jednak do gry wkracza broń, i to na tak masową skalę jak obecnie, sytuacja staje się tragiczna. Pociąga to za sobą ogromne cierpienie: ofiary śmiertelne, których rzeczywistego bilansu wciąż nie znamy, ogromne zniszczenia, rodziny zmuszone do ucieczki. Jest to naprawdę przejmująca sytuacja” – powiedział rzecznik Watykanu
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
liturgia św., Msza Trydencka. Offertorium inaczej


Przykładem zmian, wprowadzonych przez twórców modernistycznej nowej Mszy (Novus Ordo Missae - NOM), może być Offertorium, zamienione na tzw. Przygotowanie Darów. Porównajmy więc, co znajduje się w jednym i drugim rycie.

Ale na wstępie: skąd różnice? Otóż Luter wołał: "Ta obrzydliwość zwana Offertorium, stąd już prawie wszystko śmierdzi ofiarą!". Istotnie, termin "hostia niepokalana" oznacza nie tylko zwykły chleb, ale również, a nawet bardziej, Ciało Chrystusa, w które ten chleb ma być zaraz przeistoczony, by stać się Ofiarą przebłagalną. Więc reformatorzy wyrzucili wszelkie takie określenia, by przypodobać się wrogom Wiary. Drugą uderzającą różnicą jest usunięcie z NOM odniesień do zbawienia, tak jakbyśmy nie musieli się o nie już starać. I wreszcie, poprzez uroczysty i pokorny ton tradycyjnych modlitw tym wyraźniej przebija Majestat Boga, czego zupełnie nie widać w NOM.

Msza Wszechczasów:
Przyjmij, Ojcze święty, wszechmocny, wiekuisty Boże, tę hostię niepokalaną, którą ja, niegodny sługa Twój, ofiarowuję Tobie, Bogu mojemu żywemu i prawdziwemu, za niezliczone grzechy, zniewagi i niedbalstwa moje, za wszystkich tu obecnych, a także za wszystkich wiernych chrześcijan, żywych i umarłych, aby mnie i im posłużyła do zbawienia w życiu wiekuistym. Amen.

NOM:
Błogosławiony jesteś, Panie, Boże wszechświata, bo dzięki Twojej hojności otrzymaliśmy chleb, który jest owocem ziemi oraz pracy rąk ludzkich. Tobie go przynosimy, aby stał się dla nas chlebem życia.
Błogosławiony jesteś, Boże, teraz i na wieki.


Msza Wszechczasów:
Boże, któryś godność natury ludzkiej przedziwnie stworzył i jeszcze przedziwniej naprawił, spraw przez tę tajemnicę wody i wina, abyśmy mieli uczestnictwo w Bóstwie Tego, który raczył stać się uczestnikiem człowieczeństwa naszego, Jezus Chrystus, Syn Twój, Pan nasz, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg przez wszystkie wieki wieków. Amen.

NOM:
Przez to misterium wody i wina, daj nam Boże udział w Bóstwie Chrystusa, który przyjął nasze człowieczeństwo.


Msza Wszechczasów:
Ofiarujemy Ci, Panie, kielich zbawienia, Twojej żebrząc łaskawości, aby jako wonność wdzięczna wzniósł się przed oblicze Twego Boskiego Majestatu za nasze i całego świata zbawienie. Amen.

NOM:
Błogosławiony jesteś, Panie, Boże wszechświata, bo dzięki Twojej hojności otrzymaliśmy wino, które jest owocem winnego krzewu oraz pracy rąk ludzkich. Tobie je przynosimy, aby stało się dla nas napojem duchowym.
Błogosławiony jesteś, Boże, teraz i na wieki.

Msza Wszechczasów:
W duchu pokornych i w sercu skruszonych, przyjm nas, o Panie, i niech ofiara nasza tak się dziś przed obliczem Twoim dokona, aby się podobała Tobie, Panie Boże.
Przyjdź, Dawco świętości, wszechmogący wiekuisty Boże, i pobłogosław tę ofiarę przygotowaną dla chwały świętego Imienia Twojego.

NOM:
Przyjmij nas, Panie, stojących przed Tobą, w duchu pokory i z sercem skruszonym; niech nasza ofiara tak się dzisiaj dokona przed Tobą, Panie Boże, aby się Tobie podobała.


Msza Wszechczasów:
(Ps.25) Umywam ręce na znak niewinności: I obchodzę ołtarz Twój, Panie. Ażeby śpiewać głośno chwałę Twoją; Aby wysławiać wszystkie cuda Twoje. Umiłowałem, Panie, piękność domu Twego; Stałe mieszkanie Twego Majestatu. Nie trać mnie, Boże, razem z grzesznikami; Ni życia mego z mężami krwawymi. Ich ręce bowiem splamione zbrodniami; Prawica pełna zapłaty przekupstwa. Ja zaś swe życie wiodę w uczciwości; Ratuj mnie przeto, bądź mi litościwy. Nogi moje stoją na gruncie bezpiecznym; Pragnę Cię chwalić w gronie sług Twoich, Panie. Chwała Ojcu...

NOM:
Obmyj mnie, Panie, z mojej winy, i oczyść mnie z grzechu mojego.

Msza Wszechczasów:
Przyjmij, Trójco Święta, tę ofiarę, którą Ci składamy na pamiątkę męki, zmartwychwstania i wniebowstąpienia Jezusa Chrystusa, Pana naszego, oraz na cześć Najświętszej Maryi zawsze Dziewicy, świętego Jana Chrzciciela, świętych apostołów Piotra i Pawła, a także tych [których szczątki są w ołtarzu] i wszystkich świętych: niech posłuży im ku chwale, nam zaś pomoże do zbawienia; niechaj ci, których ze czcią wspominamy na ziemi, raczą orędować za nami w niebie: przez tegoż Chrystusa, Pana naszego. Amen.

NOM:
[nic]


Msza Wszechczasów:
Módlcie się, bracia, aby moja i wasza ofiara była przyjęta przez Boga Ojca wszechmogącego.
Niech przyjmie Pan ofiarę z rąk twoich na cześć i chwałę Imienia swego, oraz na pożytek nasz i całego świętego Kościoła swego.

NOM:
Módlcie się, aby moją i waszą Ofiarę przyjął Bóg, Ojciec Wszechmogący.
Niech Pan przyjmie Ofiarę z rąk twoich na cześć i chwałę swojego imienia, a także na pożytek nasz i całego Kościoła świętego.


NOM z modlitewnika "Szukam Ciebie Panie", Pallotinum 1990.

Msza Wszechczasów z modlitewnika "Te Deum Laudamus", Te Deum 2001.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Benedykt XVI ,Kard. Joseph Ratzinger „(…)Istnieją wpływowe środowiska, które próbują wyperswadować nam postawę klęczącą. Usłyszeć można, iż klęczenie nie pasuje do naszej kultury (czyli właściwie do jakiej?)

by przeczytać całość kliknij na obrazek
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Komunia Św CIAŁO BOGA Siedem kłamstw o Komunii na rękę

Komunia na rękę jest powrotem do Tradycji.
Twierdzenie to zakłada całkowicie błędne rozumienie Tradycji, która jest przecież żywym przekazem niezmiennej wiary. Tradycja nie zmienia się w swej istocie, lecz dopasowuje swój wyraz do zmiennych okoliczności dziejów — np. potępiając ze szczególną mocą te błędy, które występują w danej epoce. W dziejach Kościoła widać jasno, jak na organicznym rozwoju form liturgicznych (lex orandi), stanowiącym w swej istocie część żywej Tradycji, odciska się wyraźne znamię doktryny (lex credendi), która coraz jaśniej przedstawia prawdę, a jednocześnie surowo potępia błąd. Jeżeli zatem w naszej epoce, zwłaszcza po II Soborze Watykańskim, zaczęły wśród katolików rozpowszechniać się tak poważne błędy odnoszące się do Najświętszej Eucharystii, jak utrata wiary w przeistoczenie czy negowanie kapłaństwa sakramentalnego — co przyznał nawet papież Paweł VI, wydając jeszcze w trakcie obrad soboru encyklikę Mysterium fidei — to praktyka liturgiczna żywej Tradycji winna ze szczególną mocą odzwierciedlać zagrożoną naukę. Niestety, większość wprowadzonych w ramach "posoborowej reformy liturgicznej"? nowinek idzie w dokładnie przeciwnym kierunku, a Komunia na rękę jest tego najdobitniejszym przykładem.

by przeczytać całość kliknij na obrazek

 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
liturgia św., Msza Trydencka. Wywiad z JE Malcolmem Ranjithem, sekretarzem Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów

Dlaczego Ratzinger przywraca sacrum”




Sygnał był jednoznaczny. Najpierw Boże Ciało w Rzymie, potem widziało się to podczas transmisji telewizyjnej w Sydney. Benedykt XVI wymaga, aby przed nim Komunia św. była przyjmowana na klęcząco. To jedna z wielu przywróconych rzeczy tego pontyfikatu: łacina, msza trydencka, celebracja plecami do wiernych.
Papież Ratzinger ma plan, a lankijski arcybiskup Malcolm Ranjith, którego papież chciał mieć przy sobie w Watykanie jako sekretarza Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów, efektywnie go nakreśla. Uwaga skupiona na liturgii, wyjaśnia, ma na celu „otwarcie się na transcendencję”. Na prośbę papieża, Ranjith zapowiada, że Kongregacja Kultu Bożego przygotowuje „Kompendium Eucharystyczne”, które ma pomóc kapłanom w „dobrym przygotowaniu się do celebracji i adoracji eucharystycznej”.

Komunia na klęcząco zmierza w tym kierunku?
„W liturgii czuje się konieczność odnalezienia poczucia sacrum, przede wszystkim w celebracji eucharystycznej. Ponieważ wierzymy, że to co dzieje się na ołtarzu, przekracza to, co możemy sobie po ludzku wyobrazić. Zatem wiara Kościoła w Rzeczywistą Obecność Chrystusa w Postaciach Eucharystycznych wyrażana jest poprzez adekwatne gesty i zachowania różniące się od tych dnia powszedniego.”

Zaznaczając brak ciągłości?
„Nie jesteśmy przed liderem politycznym czy osobistością współczesnego społeczeństwa, a przed Bogiem. Kiedy przedwieczny Bóg staje się obecny na ołtarzu, musimy przyjąć bardziej odpowiednią postawę adoracji. W mojej kulturze w Sri Lance, powinniśmy upaść twarzą na ziemię, jak to robią modlący się buddyści i muzułmanie.”

Hostia do ręki pomniejsza poczucie transcendencji Eucharystii?
„W pewnym sensie tak. Naraża komunikującego na postrzeganie jej jako normalnego chleba. Ojciec Święty często mówi o konieczności chronienia poczucia transcendencji w liturgii w każdej jej formie ekspresji. Gest wzięcia konsekrowanej Hostii i włożenia jej samemu do ust, a nie przyjmowania jej, redukuje głębokie znaczenie Komunii św.”

Chce się zapobiec banalizacji mszy?
„W niektórych miejscach zatracono poczucie wieczności, sacrum i niebiańskości. Była tendencja do stawiania człowieka, a nie Pana w centrum celebracji. II Sobór Watykański jednakże wyraźnie mówi o liturgii jako o „actio Dei, actio Christi”. W niektórych kręgach liturgicznych zaś, czy to wskutek ideologii, czy pewnego intelektualizmu, rozprzestrzeniła się idea liturgii dopasowywanej do różnych sytuacji, w której ma się dać pole działania kreatywności, aby była akceptowana przez wszystkich. Poza tym są być może tacy, którzy wprowadzili innowacje nie zważając nawet na „sensus fidei” i religijne uczucia wiernych.”

Czasami nawet biskupi chwytają za mikrofon i idą do audytorium z pytaniami i odpowiedziami.
„Współczesnym niebezpieczeństwem jest, że kapłan może myśleć, iż to on jest w centrum akcji. I tak ryt może wyglądać jak teatr czy performance prezentera telewizyjnego. Celebrans widzi ludzi, którzy patrzą na niego jako punkt odniesienia i zachodzi ryzyko, że - aby odnieść możliwie jak najwięcej sukcesu - wymyśli gesty i środki wyrazu zachowując się jak główny bohater.”

Jaka byłaby właściwa postawa?
„Kiedy kapłan wie, że to nie on, a Chrystus jest w centrum. Szanując w pokornej służbie Panu i Kościołowi liturgię i jej reguły, jako coś otrzymanego, a nie wymyślonego, oznacza danie więcej przestrzeni Panu, aby poprzez kapłana, który jest narzędziem, mógł pobudzić sumienia wiernych.”


Czy odstępstwem są także kazania wygłaszane przez świeckich?

„Tak. Ponieważ kazanie, jak mówi Ojciec Święty, to sposób w jaki Objawienie i wielka Tradycja Kościoła są objaśniane, aby Słowo Boże inspirowało życie wiernych w ich codziennych wyborach i czyniło celebrację liturgiczną bogatą w duchowe owoce. I ta tradycja liturgiczna Kościoła rezerwuje kazanie dla celebransa, biskupów, kapłanów i diakonów. Ale nie dla świeckich.”

Absolutnie nie?
„Nie żeby oni nie byli zdolni do kilku słów refleksji, ale dlatego że w liturgii szanuje się role. Istnieje, jak głosił Sobór, różnica „w istocie i nie tylko w stopniu” między powszechnym kapłaństwem wszystkich ochrzczonych, a kapłaństwem samych kapłanów.”

Już kardynał Ratzinger narzekał na utratę poczucia sacrum w rytach.
„Reforma soborowa była często interpretowana albo widziana nie po myśli Vaticanum II. Ojciec Święty definiuje tę tendencję jako „antyduch Soboru”.

Jaki jest bilans w rok po pełnym wprowadzeniu mszy trydenckiej?
„Msza trydencka ma w swej istocie bardzo głębokie wartości, które odzwierciedlają całą Tradycję Kościoła. Jest więcej poszanowania sacrum poprzez gesty, uklęknięcia, ciszę. Więcej jest przestrzeni zarezerwowanej dla refleksji nad działaniem Pana oraz dla osobistej pobożności celebransa, który składa ofiarę nie tylko za wiernych, ale i za własne grzechy i dla własnego zbawienia. Niektóre ważne elementy starego rytu będą mogły sprzyjać również refleksji nad sprawowaniem nowego rytu. Jesteśmy w trakcie drogi.”

Czy pewnego dnia JE ujrzy ryt, który bierze ze starego i nowego rytu to co lepsze?
„Być może, ja aczkolwiek może go nie zobaczę. Myślę, że w następnych dziesięcioleciach będzie się dokonywać całościowej oceny, zarówno nowego jak i starego rytu, chroniąc to co wieczne i ponadnaturalne, mające miejsce na ołtarzu i redukując każdy protagonizm, aby ułatwiać efektywny kontakt między wiernym a Panem poprzez niedominującą osobę kapłana.”

Ze zmieniającymi się pozycjami celebransa? Z kapłanem zwróconym w stronę apsydy?
„Można by pomyśleć o ofiarowaniu, kiedy Panu składane są ofiary i od tamtego momentu aż do końca modlitwy eucharystycznej, która stanowi kulminacyjny moment „trans-substantiatio” i „communio”.”

Ksiądz odwracający się plecami dezorientuje wiernych.
„Błędem jest tak myśleć. Wręcz przeciwnie, razem z ludem zwraca się ku Panu. Ojciec Święty wyjaśnił w swojej książce „Duch soboru”, że kiedy się siedzi wokół, patrząc na siebie, tworzy się zamknięty krąg. Ale gdy kapłan i wierni razem patrzą na wschód, na Pana, który przybywa, to jest to sposób otwarcia na to co wieczne.”

Czy w tej wizji zawiera się także przywrócenie łaciny?
„Nie podoba mi się słowo „przywrócenie”. Realizujemy II Sobór Watykański, którzy głosi jednoznacznie, aby użycie języka łacińskiego – z wyjątkiem szczególnego prawa – było zachowane w łacińskich rytach. Zatem, nawet jeśli wprowadzono języki narodowe, łacina nie jest całkowicie porzucona. Użycie języka sakralnego to element tradycji na całym świecie. W hinduizmie językiem modlitewnym jest sanskryt, który wyszedł już z użycia. W buddyzmie używa się pali, języka, który studiują dziś jedynie mnisi buddyjscy. W islamie używa się koranicznego arabskiego. Użycie sakralnego języka pomaga nam odczuć transcendencję.”

Łacina jako sakralny język Kościoła?
„Oczywiście. Sam Ojciec Święty mówi o niej w adhortacji apostolskiej „Sacramentum Caritatis” w paragrafie 62: <<>> Oczywiście podczas międzynarodowych spotkań.”

Co chce osiągnąć Benedykt XVI umacniając liturgię?
„Papież chce zaoferować możliwość dostępu do cudowności życia w Chrystusie, życia, które choć trwa tutaj na ziemi, już nam daje odczuć wolność i wieczność dzieci Bożych. I takim doświadczeniem żyje się poprzez autentyczne odrodzenie w wierze, które jest przedsmakiem rzeczywistości nieba w liturgii, w której się wierzy, którą się celebruje i którą się żyje. Kościół jest i musi stać się ważnym narzędziem i drogą do tego wyzwalającego doświadczenia. A jego liturgia tą, która uczyni go zdolnym do zachęcania swoich wiernych do takiego doświadczenia.”
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
informacje
Czarna kotka o imieniu Milly będzie towarzyszyć Benedyktowi XVI podczas jego rozpoczynających się w poniedziałek wakacji w górach w Bressanone w Górnej Adydze - poinformowała miejscowa diecezja.
Kotka mieszka na stałe na terenie seminarium, gdzie papież zatrzyma się wraz ze swym bratem księdzem Georgiem Ratzingerem. Postanowiono, że zwierzę pozostanie w budynku, który opuszczą na czas przyjazdu papieża prawie wszyscy z wyjątkiem dwóch osób - rektora seminarium i siostry przełożonej. To ona będzie zajmować się Milly.

Benedykt XVI jest miłośnikiem kotów, a legenda na ten temat jest nieustannie podtrzymywana.
Przypomina się, że jako kardynał karmił koty w okolicach gmachu Kongregacji Nauki Wiary, gdzie pracował. Po jego wyborze na papieża niektórzy miłośnicy zwierząt z Rzymu podnieśli alarm, że nie będzie mógł zabrać ze sobą kotów do Pałacu Apostolskiego ze swego dotychczasowego mieszkania.

Apel w tej sprawie wystosowała nawet do Watykanu źle poinformowana przedstawicielka władz Wiecznego Miasta. Okazało się bowiem, że stanęła ona w obronie kotów z porcelany, znajdujących się w apartamencie kardynała Ratzingera.

Legenda o zamiłowaniu papieża do kotów nabrała także literackiej formy. W 2007 roku opublikowana została we Włoszech książka dla dzieci pod tytułem "Joseph i Chico". Jej narratorem jest kot z rodzinnych stron Benedykta XVI w Bawarii, opowiadający o swej przyjaźni z papieżem.

Organizatorzy wakacji ujawnili również we wtorek, że papież- meloman i jego brat - były dyrektor chóru katedralnego, będą mieli do dyspozycji fortepian.

Benedykt XVI będzie w Bressanone, gdzie odpoczywał wcześniej jako kardynał, od 28 lipca do 11 sierpnia.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
informacje
Stolica Apostolska opublikowała program pielgrzymki Benedykta XVI do Francji z okazji 150. rocznicy objawień Matki Bożej w Lourdes. Będzie to dziesiąta podróż zagraniczna obecnego Papieża.


Ojciec Święty rozpocznie ją 12 września od Paryża. Przewidziano tam rozmowy z prezydentem Nicolasem Sarkozym i rządem. Po południu Papież spotka się z przedstawicielami wspólnoty żydowskiej a następnie świata kultury. Wieczorem będzie przewodniczył nieszporom w katedrze Notre Dame z udziałem kapłanów, zakonników, zakonnic, diakonów stałych i kleryków. Pozdrowi też młodzież zgromadzoną przed bazyliką.

W sobotę 13 września głównymi punktami papieskiej podróży będą: poranna Msza św. na stołecznym Placu Inwalidów, przejazd do Lourdes oraz wieczorna wizyta w Grocie objawień i udział w procesji z lampionami.

W niedzielę 14 września Benedykt XVI będzie przewodniczył głównej Mszy św. jubileuszowej, spotka się z francuskimi biskupami i weźmie udział w procesji eucharystycznej.

W poniedziałek 15 września Papież odprawi Mszę św. dla chorych, a następnie uda się w drogę powrotną do Rzymu.




Z okazji wizyty Ojca świętego we Francji przewidzianej we wrześniu tego roku episkopat francuski broni sie rekami i nogami, żeby ten siwy Bosz nie przywlókł z Rzymu jakiejś tradycyjnej zarazy.

Mgr Guido Marini, który gościł w Paryżu i Lourdes w połowie czerwca zgłosił pewna ilość postulatów odnośnie przewidzianych ceremonii podczas papieskiej wizyty. M. in. przewidzenie odpowiedniej ilości cyboriów do rozdawania komunii świętej podczas Mszy papieskich, a absolutny zakaz używaniu w tym celu glinianych miseczek i wiklinowych koszyczków. Poprosił tez, by koncelebranci ubrani byli w pełny strój liturgiczny tzn. ornat - dziś powszechnym we Francji strojem jest alba bez cingulum w stylu worek na kartofle noszona na cyilne ciuchy plus fantazyjna stula. Jednak największy sprzeciw episkopatu budzi plan udzielania komunii przez papieża wiernym na kolanach i do ust.

Episkopat pragnie tez zachować kontrole zaproszeń na uroczystości papieskie, aby nie dopuscic do masowego udziału wiernych i księży ze wspólnot Ecclesia Dei i FSSPX. Ich srednia wieku i dynamizm na pewno nasunęły by niektórym dziwne myśli, zwłaszcza w porównaniu ze stetryczałym Kościołem posoborowym.

Takich punktów zapalnych jest więcej. Benedykt XVI ma m.in. dokonać inauguracji wydziału teologiczno-kulturoznawczo-dialogowo ze światem tuz obok St Nicolas du Chardonnet. Może wykręci francuskim biskupom psikusa i zajrzy na chwile ?
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
informacje Charbel Makhlouf właściwie Józef (Youssef) Makhluf (ur. 8 maja 1828, zm. 24 grudnia 1898) – duchowny maronicki, mnich i pustelnik, święty kościoła katolickiego.

Urodził się w ubogiej rodzinie chrześcijańskiej w Bekaa Kafra w północnym Libanie. Na chrzcie otrzymał imię Józef (Youssef). Już jako dziecko odznaczał się wielką pobożnością, zamiłowaniem do modlitwy i samotności. W wieku 23 lat wstąpił do maronickiego klasztoru św. Marona w Annaya, gdzie otrzymał zakonne imię Charbel. Po odbyciu studiów teologicznych w klasztorze w Kfifan i otrzymaniu święceń kapłańskich wrócił do klasztoru św. Marona gdzie przebywał do 1875 roku. W tym też roku ojciec Charbel przeniósł się do znajdującej się w pobliżu klasztoru pustelni pod wezwaniem świętych Piotra i Pawła. Żyjąc w odosobnieniu prowadził niezwykle ascetyczny tryb życia, poszcząc i umartwiając się, większość czasu spędzając na modlitwie i praktykach religijnych. W pustelni spędził ostatnie 23 lata swego życia. 16 grudnia 1898 roku podczas odprawiania mszy świetej dostał udaru mózgu. Zmarł w Wigilię Bożego Narodzenia – 24 grudnia 1898 roku. Został pochowany na klasztornym cmentarzu. Zgodnie z zakonną tradycją niezabalsamowane ciało ubrane w habit zostało złożone w grobie bez trumny.

Po pogrzebie ojca Charbela miało miejsce niezwykłe zjawisko. Nad jego grobem pojawiła się niezwykła, jasna poświata, utrzymująca się przez wiele tygodni. Łuna ta spowodowała, że do grobu pustelnika zaczęły przychodzić co noc rzesze wiernych i ciekawskich. Gdy po kilku miesiącach, zaintrygowane wydarzeniami władze klasztoru dokonały ekshumacji pochówku okazało się, że ciało ojca Charbela jest w doskonałym stanie, zachowało elastyczność i temperaturę ciała osoby żyjącej oraz wydzielało ciecz określaną przez świadków jako pot i krew. Po umyciu i przebraniu zwłoki zostały złożone w drewnianej trumnie i umieszczone w klasztornej kaplicy. Mimo usunięcia wnętrzności i osuszenia z ciała zmarłego dalej sączyła się substancja, która została uznana za relikwię.

Szybko zaczął rozwijać się kult zakonnika. Do klasztoru w Annaya zaczęły przybywać tłumy pielgrzymów z Bliskiego Wschodu. Miały też miejsce liczne uzdrowienia związane z niezwykłą cieczą sącząca się z ciała zmarłego.

W 1926 roku Kościół maronicki rozpoczął starania w Rzymie o uznanie Charbela Makhloufa błogosławionym kościoła katolickiego. W 1927 roku mumia zakonnika została drobiazgowo zbadana przez komisję kościelną, na której czele stali dwaj lekarze z Francuskiego Instytutu Medycyny w Bejrucie. Następnie złożono ją do nowej metalowej trumny, którą zamurowano w grobowcu w niszy kaplicy.

W 1950 roku miało miejsce kolejne niezwykłe zjawisko związane z ojcem Charbelem Makhloufem. Pielgrzymi odkryli bowiem, że z kamiennego grobowca znowu zaczęła sączyć się lepka ciecz, z którą spotkali się świadkowie ekshumacji zwłok sprzed kilkudziesięciu lat. 22 kwietnia 1950 komisja kościelna otworzyła trumnę i odkryła, że ciało ojca Charbela jest w doskonałym stanie, zachowało elastyczność i temperaturę ciała osoby żyjącej. Znaleziono także dobrze zachowany humerał, na którym odciśnięta była twarz zmarłego.

5 grudnia 1965 roku, na zakończenie Soboru Watykańskiego II papież Paweł VI ogłosił ojca Charbela Makhloufa błogosławionym. Po tym czasie ponownie zamknięto grobowiec zakonnika. Po raz kolejny otwarto go komisyjnie w 1976 roku. Stwierdzono wówczas całkowity rozkład zwłok i dobrze zachowany szkielet koloru czerwonego.

9 października 1977 roku w Watykanie papież Paweł VI kanonizował ojca Charbela. Do dziś grób świętego w Annaya jest celem licznych pielgrzymek z całego świata.

Litania

do Sw. Szarbela - wielkiego mistyka Wschodu




Kyrie elejson, Chryste elejson, Kyrie elejson.

Chryste usłysz nas, Chryste wysłuchaj nas.

Ojcze z Nieba Boże , zmiłuj się nad nami.

Synu, Odkupicielu świata, Boże, zmiłuj się nad nami.

Duchu Święty Boże, zmiłuj się nad nami.

Święta Trójco, jedyny Boże, zmiłuj się nad nami.



Święta Maryjo, Królowo Pustelników, módl się za nami.

Święty Szarbelu, módl się za nami.

Święty Szarbelu, żyjący Cudzie Boga

- Umocnij naszą wiarę.

Święty Szarbelu, Bohaterze pobożności, Miłości i Wiary,

Święty Szarbelu, czyste źródło zaspokajające wszelkie pra­gnienie,

Święty Szarbelu, lekarstwo uzdrawiające dusze i ciało,

Święty Szarbelu, hojny Dawco, przepełniający wszystko,

Święty Szarbelu, Pustelniku zdumiewającymi cudami sły­nący,

Święty Szarbelu, Wzgardzicielu wszelkich bogactw tego świata,

Święty Szarbelu, Baranku pokorny z sercem pełnym współ­czucia,

Święty Szarbelu, Aromacie drogocenny przenikający świat,

Święty Szarbelu, Wielki Sługo Najświętszego Sakramen­tu i

Najświętszej Maryi Panny,

Święty Szarbelu, Przykładzie pobożności, zdumiewający

dwugodzinnym dziękczynieniem po przyjęciu Ciała Chry­stusa,

Święty Szarbelu, hojny Dawco napełniający błogosławień­stwami Stworzenia,

Święty Szarbelu, wonne kadzidło cedrów Libanu,

Święty Szarbelu, Światło Oświecające Kościół Boży,

Święty Szarbelu, Światłości wspaniała, którego grób przez 40 dni

nadziemskim blaskiem jaśniał,

Święty Szarbelu, wdzięczny Powierniku wysłuchujący próśb Wiernych,

Święty Szarbelu, Niewinny i Posłuszny ponad wszelką chwalę,

Święty Szarbelu, Biedaku kochający i przyjmujący z mi­łością każde cierpienie,

Święty Szarbelu, Głosie wołający i budzący sumienia

Święty Szarbelu, doskonały wzorze dany ludzkości nasze­go stulecia,

Święty Szarbelu, Aniele w naturze człowieka,

Święty Szarbelu, bezcenny Klejnocie Zakonów,

Święty Szarbelu, Skarbie nasz i wieczna chlubo.



Baranku Boży... (3x)



P. Módl się za nami św. Szarbelu, wielki Pustelniku Boga

W. Abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.




Módlmy się:

Boże, Ty św. Szarbela, kapłana i pustelnika porwałeś i zra­ niłeś pięknością Swojego Oblicza już tu na ziemi, przez co stał się mocarzem ducha i heroicznym wzorem modli­ twy oraz pokuty. Dzięki Kościołowi, Mistycznemu Ciału Chrystusa był w nieustannym zjednoczeniu ze swoim Panem i z ludźmi, poprzez okazywane im Miłosierdzie.

Spraw, prosimy, abyś za jego wstawiennictwem zaszcze­ pił w nasze serca zrozumienie dla ważności życia ducho­ wego, pragnienie zadośćuczynienia oraz tego, co jest ko­nieczne dla naszego uświęcenia i zbawienia, ponieważ nie potrafimy go tak doskonale naśladować w samotności,
umartwianiu i sposobach uświęcania się. Wszechmocny, wieczny Boże, który dałeś nam w osobie św. Szarbela wzór jak mamy nieustannie realizować i doceniać życie nad­ przyrodzone, a także potrzebę pokory i wyrzeczenia się, racz nam udzielić za jego wstawiennictwem łaski o którą Cię prosimy. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.


 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

Strona 61 z 64 << < 58 59 60 61 62 63 64 >
dnd, d&d dungeons and dragons
 
BREVIARIUM ROMANUM
Breviarium Romanum
Officium Parvum Beatae Mariae Virginis
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Małe Oficjum o NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNIE
JUTRZNIA -NOKTURN na niedziele, poniedziałki i czwartki:
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Bractwo kapłańskie Św. Piusa X
FSSPX
Intencje róż różańcowych
Zniesiona ekskomunika
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Msza Wszech Czasów
Aspersja
MINISTRANTURA
Msza Święta w klasycznym rycie rzymskim
Msza Trydencka Video
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Msza trydencka w Warszawie
Bractwo kapłańskie Św. Piusa X
Parafia Św. Klemensa
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Msza Trydencka w Diecezji Płockiej
Parafia Św. Józefa w Ciechanowie
Płock-Stanisławówka
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Katolicki punkt widzenia
sposób przyjmowania Komunii
Przyjmowanie Ciała Pana naszego Jezusa Chrystusa
Abp Jan Paweł Lenga - o komunii
Siedem kłamstw o Komunii na rękę
Ratzinger na kolana
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Suche dni
Obchód Suchych Dni
Suche dni Zimowe
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Oremus;
Przysięga antymodernistyczna
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Polecam Strony.
Deum Sequere
Qui cantat, bis orat czyli moje boje z muzyką kościelną
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

bratpatryk
13/06/2011
Kościoła. Guido Pozzo, sekretarz Papieskiej Komisji „Ecclesia Dei”

bratpatryk
13/06/2011
Zasadniczym celem jest precyzyjne ustalenie soborowego nauczania. Niektóre obiekcje Bractwa św. Piusa X są bowiem słuszne i odnoszą się do błędnej interpretacji Soboru, która zrywała z Tradycj

pawel281989
31/07/2010
Witam!Poszukuje Pasyjnego Krzyża Serca Jezusowego.Proszę o pomoc. pawel281989

Rysiek
18/03/2010
Dziekuje za tak wspanialy i bogaty program rozmaitosci na tematy religijne i mozliwosc wypowiadania sie. Moim wzorem jest O. Pio gdzie jestem zapisany jako "Geistige Kind" O. Pio Niech B

Rysiek
18/03/2010
Uwazam ze najwyzszy juz czas to zrozumiec jaka jest roznica w przyjmowaniu komunii, cieszy mnie ze wreszcie ten problem jest poruszony. Boze poblogoslaw i wspomoz.

Archiwum
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
ranking stron katolickich
Ranking stron katolickich Ranking stron katolickich
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl


Copyright © 2006

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie